Nie ulega wątpliwości, że przy zakupie dowolnego produktu, niebagatelną rolę odgrywa wyobraźnia. Warto podkreślić, że chodzi tutaj o pewne wyobrażenie przedmiotu, zarówno z punktu widzenia klienta jak i producenta.
Mogłoby się wydawać, że widząc np. pióro wieczne parker w witrynie wystawowej każdy człowiek postrzega je w taki sam sposób. Kluczową rolę odgrywa tutaj odpowiednie wyeksponowanie. Chodzi mianowicie o przemyślane ułożenie pod określonym kątem preferowanego pióra, obok mniej interesujących piór, oraz dostosowane do okoliczności oświetlenie. Przeprowadzone tego typu zabiegi marketingowe, mogą rzeczywiście wpłynąć na podobny odbiór wielu klientów, podziwiających pióro wieczne parker.
Postrzeganie, czyli dokładny ogląd produktu
Zdecydowanie bardziej zaawansowanym podejściem do oglądanego asortymentu, jest bezpośredni kontakt na linii klient-rzecz. Producent musi zadbać, aby jego wyrób był z każdej strony równie atrakcyjny. Prawdopodobnie brzmi to dość enigmatycznie, dlatego konieczne jest posłużenie się wspomnianą wyobraźnią. My polecamy pióra wieczne parker w salonparker.pl.
Trzymając w dłoni pióro wieczne parker, człowiek jest w stanie objąć wzrokiem, tylko jego jedną stronę. Z tego wynika, że chcąc zobaczyć jak ono wygląda z drugiej strony, konieczne jest odwrócenie pióra. Można przyjąć, że każde takie obrócenie rzeczy którą oglądamy, sprowadza się do serii profili, zwanych również rzutami.
Możliwość oglądania przedmiotu w taki sposób, niesie z sobą wiele możliwości. Mianowicie, każdy obrót pióra sprawia, że poznajemy je na jeden z bardzo wielu sposobów. W momencie przypatrywania się chociażby grawerunkowi z jednej strony pióra, klient na jakiś czas zapomina jak wygląda pióro wieczne parker z drugiej strony.
Nasuwa się wniosek, że klient musi niejako nauczyć się oglądanego przedmiotu, aby w pełni móc ocenić pióro wieczne parker jako całość.
Polecamy także:
Zrozumienie produktu prowadzi do jego wyobrażania sobie w czasie
Skrupulatny ogląd pióra w znacznym stopniu zbliża go do klienta. Powstaje pewna więź emocjonalna. Potencjalny nabywca podświadomie już wie, czy pióro wieczne parker odpowiada jego gustowi. Ponadto, zaczyna tym samym rodzić się w umyśle potrzeba posiadania tego konkretnego pióra. Osoba wchodząca w kontakt dotykowy z produktem, nie jest już przypadkowym człowiekiem, który tylko pobieżnie zlustrował pokazane w gablocie pióro wieczne parker. Jak widać jest to już wyższy poziom wtajemniczenia, ponieważ klient rozumie to co z taką uwagą przed chwilą oglądał. Mało tego, włożył pewien wysiłek w zapamiętanie, czy wręcz nauczenie się tego jak pióro wieczne parker wygląda.
Prawidłowe zapoznanie się człowieka z przedmiotem, sprawia, że powstaje coś co możemy nazwać wyobrażeniem w czasie. Potencjalny nabywca posiada od tego momentu pewien naddatek wiedzy. Odgrywa on kluczową rolę, ponieważ sprawia, że przyszły szczęśliwy posiadacz pióra, zanim je kupi, będzie wyobrażać sobie niezliczone sytuacje w których go użyje.